• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی مطرح شد؛

تعامل مدیریت شهری و کتابخانه‌ برای توسعه فرهنگ کتابخوانی در شهر کیلان

  • کد خبر : 1030
  • 12 آبان 1402 - 13:12
تعامل مدیریت شهری و کتابخانه‌ برای توسعه فرهنگ کتابخوانی در شهر کیلان
نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان دماوند به میزبانی شورای اسلامی شهر کیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری کیلان نیوز، نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان دماوند به میزبانی شورای اسلامی شهر کیلان برگزار شد.

در این نشست، عبدالله بیگی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند، محمدی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دماوند، پیمان آقاجان‌احمدی رئیس شورای اسلامی و بهنام باقری شهردار کیلان و محمدی مسئول امور کتابخانه شهر کیلان حضور داشتند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دماوند در این نشست اظهار کرد: کتابخانه غدیر شهر کیلان به لحاظ فضای فیزیکی از استانداردهای لازم برخوردار است و ۲۴ هزار جلد کتاب در این کتابخانه وجود دارد که چهار هزار عنوان مربوط به حوزه کودک و نوجوان است.

محمدی با بیان اینکه اعضای کتابخانه در صورت نیاز اگر عنوان کتابی را اعلام کنند، برای آنها تهیه می‌شود، افزود: تعداد اعضای کتابخانه شهر کیلان نسبت به جمعیت این شهر در سطح شهرستان دماوند، بسیار قابل توجه است

شهردار کیلان نیز در ادامه با اشاره به اینکه فضای مجازی بین کتاب و مردم به ویژه کودکان فاصله انداخته است، گفت: فضای مجازی امروز نقش مؤثری در تربیت فرزندان بر عهده دارد و همین باعث دور شدن از کتابخانه‌ها شده است.

باقری تأکید کرد: کارشناسان و متخصصان باید تلاش و چاره‌ اندیشی کنند تا فاصله‌ای که امروز بین مردم و کتابخانه‌ها ایجاد شده، برطرف شود.

بالا بودن سطح فرهنگ یکی از افتخارات بزرگ شهر کیلان است/ زیر ساخت‌ لازم برای پاسخگویی به سلایق مختلف در کتابخانه کیلان فراهم شود

رئیس شورای اسلامی شهر کیلان، بالا بودن سطح فرهنگ را یکی از افتخارات بزرگ شهر کیلان دانست و بیان کرد: اینکه بالاترین درصد عضویت در کتابخانه در سطح شهرستان در اختیار کیلان است، ریشه در فرهنگ والای مردم شریف این شهر دارد و با توجه به اهمیتی که شهروندان خوب کیلانی برای کتاب و این کتابخانه قائل هستند، مدیریت شهری برای همکاری در راستای بهبود شرایط کتابخانه آمادگی دارد.

آقاجان‌احمدی عنوان کرد: الزام مدیران و معلمان برای تشویق دانش‌آموزان جهت حضور در کتابخانه، برگزاری جلسات کتابخوانی در مدارس، برگزاری مسابقات کتابخوانی ، تشویق پرسنل ادارات به حضور و عضویت در کتابخانه و… می‌تواند به ترویج بیشتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی در شهر کیلان کمک کند.

وی تأکید کرد: البته باید زیر ساخت‌ لازم هم برای پاسخگویی به سلایق مختلف در کتابخانه فراهم شود تا امکان استفاده گروه‌های مختلف سنی، تحصیلی بر اساس نیاز از کتابخانه مهیا باشد.

لینک کوتاه : https://kilannews.ir/?p=1030

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.