• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳

ترافیک این محور رانندگان را کلافه کرده است

  • کد خبر : 449
  • 10 دی 1398 - 16:40
ترافیک این محور رانندگان را کلافه کرده است
جاده ای که هر روز هزاران خودرو از شهرستان های پیشوا، ورامین‌، قرچک و حتی گرمسار و ایوانکی در آن تردد کرده و مسافران را به تهران می رسانند، امروزه وضعیت بحرانی دارد.

مهدی آذرشب: بخش قلعه نو شهرستان ری با توجه به فاصله ۱۰ کیلومتری از پایتخت همچنان نیازمند حمایت دولت برای دست یافتن به یکی آرزوی بزرگ است. یکی از مشکلاتی که مردم این منطقه را با خود درگیر کرده است، جاده تهران به سمت ورامین می باشد.

‌بخش قلعه نو یکی از راه های مهم مواصلاتی کشور یعنی محل تردد مردم و وسایل نقلیه سنگین و سبک از تهران و شهرری به سمت شهرستانهای  ورامین، قرچک‌، پیشوا و جاده امام رضا(ع) است.

مردم جنوب شرق استان تهران سال هاست که برای رسیدن به تهران مجبورند که از تنها جاده موجود استفاده کنند، جاده‌ای که از ری تا ابتدای قرچک ۲۵ کیلومتر فاصله دارد و هر روز هزاران خودرو از شهرستان های پیشوا، ورامین ، قرچک و حتی گرمسار و ایوانکی در آن تردد کرده و مسافران را به تهران می رسانند و امروزه وضعیت بحرانی دارد.

وجود تنها یک مسیر دسترسی به تهران باعث شده تا در صورت بروز هر گونه حادثه جاده ای‌، ترافیک‌های شدیدی در این مسیر رخ دهد، به گونه ای که بازشدن این گره کور ترافیکی گاه ساعت ها طول می کشد و در هنگام بروز حوادث جاده ای‌، گروه های امدادی مجبور می شوند تا به جای آمبولانس از بالگرد هوایی استفاده کنند.

‌حسین تاجیک یکی از بازاریان تهران که ساکن شهرستان ورامین است و هر روز صبح این راه را از شهرستان به سمت تهران طی می‌کند تصریح کرد: وضعیت جاده و راه مواصلاتی تهران _ ورامین بسیار نامناسب و بحرانی است و مردم بخش قلعه نو شهرری با مشکلات زیادی در خصوص راه مواجه بوده و امیدواریم با توجه مسئولین این مشکل از بین برود.

وی ادامه داد: محور قلعه نو شهرستان ری یکی از مهمترین محورهای مواصلاتی استان تهران به شمار می رود و امیدواریم که مسئولان استانی و شهرستانی در کوتاه ترین زمان ممکن مشکلات این جاده را حل کنند.

حسینعلی شیرکوند یکی از جوانان قرچکی که هر روز قبل از طلوع آفتاب به سمت تهران برای کار میرود و شب ها برمی‌گردد نیز افزود: ترافیک هر شب در بخش قلعه نو شهرستان ری که گاه به چند کیلومتر می رسد، رانندگانی که قصد عبور از این منطقه و به سمت قرچک‌، ورامین و پیشوا را دارند کلافه کرده‌، ترافیکی که در شب های تعطیل به اوج خود می رسد و عمر مردم ورامین و قرچک و پیشوا را ساعت ها هدر می دهد.

شیرکوند با لبخندی معنادار سخنان خود را اینگونه ادامه داد و گفت: اگر قصد داشتید روزی به قرچک، ورامین و یا پیشوا سفری داشته باشید، تلاش کنید که یا در اوایل روز و یا در ساعات پایانی شب از تنها مسیر ارتباطی موجود عبور کنید، چرا که ترافیک های شبانه بخش قلعه نو شهرستان ری که گاه تا چندین کیلومتر نیز ادامه پیدا می کند، شما را از این سفر منصرف می کند.

متاسفانه ترافیک جاده تهران _ ورامین علی الخصوص (بخش قلعه نو) مبحثی است که بارها با عناوین مختلف، افراد مختلف و یا اینکه رسانه های گوناگون با تیترهای متفاوت بدان پرداخته اند و از مسئولان منطقه ای و استانی تقاضای راه حل مناسب کرده اند، اما آنچه که مشاهده شده است بی تفاوتی به این درخواست عمومی می باشد.

‌زمان تهیه این گزارش یکی از پیرمردهای محله بخش قلعه نو نیز گفت‌: در خواستی که ما برای حل ترافیک این منطقه داریم نه ربطی به آلودگی هوا دارد، نه ربطی به گرانی بنزین، نه ربطی به تورم و گرانی و…

وی افزود: بارها از این مسیر عبور کرده‌ایم اما شب‌های گذشته نیز هم عبور کردیم فقط به عنوان یک نمونه و مثال کوچک همین چندشب پیش از ساعت ۱۸:۰۱ الی ۱۸:۲۷ حدفاصل پل سیمان تا بعد از بستنی فروشی های قلعه نو به طول انجامید و صدها خودرو با هزاران نفر سرنشین گرفتار ترافیک سنگین بودند.

بر اساس این گزارش‌، بخش قلعه نو از توابع شهرستان ری در ۲۰ کیلومتری جنوب شهرستان ری و در مسیر جاده تهران _ ورامین قرار دارد.

لینک کوتاه : https://kilannews.ir/?p=449

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.