• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳

گام بلند شورای ششم برای تقویت حوزه سلامت در کیلان/ خانه بهداشت کوهان بهسازی می‌شود

  • کد خبر : 621
  • 15 شهریور 1401 - 16:17
گام بلند شورای ششم برای تقویت حوزه سلامت در کیلان/ خانه بهداشت کوهان بهسازی می‌شود
شورای ششم شهر کیلان برای رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان گام بلندی برداشته است.

به گزارش پایگاه خبری کیلان نیوز، دریافت خدمات بهداشت و درمان، یکی از نیازهای اولیه شهروندان هر شهری است که وجود مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت جهت ارائه این خدمات و تأمین نیازهای شهروندان در شهرها فعالیت دارند.

در این راستا، تقویت حوزه بهداشت و درمان همواره یکی از مطالبات دیرینه و به حق مردم شهر کیلان بوده که شورای ششم از بدو آغاز به کار خود تاکنون تلاش کرده که گام‌های مثبتی در این زمینه بردارد.

بهره‌برداری از ساختمان جدیدالاحداث مرکز خدمات جامع سلامت و شبانه‌روزی شدن آن از مهم‌ترین اقدامات طی یک سال گذشته بوده که با پیگیری‌های شورای ششم و حمایت مسئولان شهرستانی و استانی محقق شده است تا یکی از درخواست‌های مردم کیلان به سرانجام برسد.

* تأمین کادر و تجهیزات مورد نیاز مرکز خدمات جامع شبانه‌روزی شهر کیلان پیگیری شود

مدیر مرکز خدمات جامع شبانه‌روزی شهر کیلان در این خصوص می‌گوید: دستورالعمل وزارت بهداشت و درمان برای شهر کیلان صرفاً به‌عنوان یک مرکز بیتوته تعریف شده بود؛ یعنی مرکز خدمات جامع سلامت از ساعت ۱۴ هر روز تعطیل می‌شد و تنها در مواقع اورژانسی خدمات ارائه می‌گردید و اگر بیماری مراجعه می‌کرد، ویزیتی انجام نمی‌شد.

طهماسبی افزود: اکنون دستورالعمل وزارت بهداشت برای مرکز شهر کیلان تغییر کرده و در چارت سازمانی به یک مرکز شبانه‌روزی تبدیل شده است؛ پیگیری‌های مجدانه شورای اسلامی شهر و به طور شاخص آقای آقاجان احمدی در تحقق این امر نقش بسزایی داشت، چنانچه پیگیری و سماجت ایشان نبود، این امر محقق نمی‌گردید.

وی با بیان اینکه اکنون باید تأمین کادر و تجهیزات مورد نیاز مرکز خدمات جامع شبانه‌روزی شهر کیلان پیگیری و انجام شود، گفت: با اقداماتی که در حال انجام است، مطمئناً در آینده نزدیک مرکزی متناسب جهت تأمین‌ نیازهای مورد نیاز شهروندان شهر کیلان خواهیم داشت.

مدیر مرکز خدمات جامع شبانه‌روزی شهر کیلان با اشاره به اینکه مرکز فعلی با گذشته قابل مقایسه نیست، تصریح کرد: در حال حاضر، مرکز شبانه‌روزی شهر کیلان دارای دو پزشک است و خدمات دندان پزشکی به مدت ۶ روز به شهروندان کیلانی ارائه می‌شود؛ به زودی در این مرکز جهت رفاه حال شهروندان دستگاه رادیوگرافی (عکس‌برداری از دندان) راه‌اندازی خواهد شد تا دیگر نیازی به مراجعه به شهرهای دیگر نباشد.

تقویت حوزه بهداشت و درمان و جبران عقب‌ماندگی‌ها در دستور کار قرار دارد

رئیس شورای اسلامی شهر کیلان نیز در ادامه با تأکید بر اینکه تقویت حوزه بهداشت و درمان و جبران عقب‌ماندگی‌های این حوزه در دستور کار شورای ششم شهر کیلان قرار دارد، اظهار کرد: پس از به ثمر نشستن تلاش‌ها برای بهره‌برداری از ساختمان جدیدالاحداث درمانگاه شهر کیلان و شبانه‌روزی شدن آن پس از ۱۱ سال، طی روزهای گذشته چند نشست و بازدید در خصوص اتخاذ تدابیر لازم جهت تقویت کیفیت خدمات‌‌رسانی حوزه بهداشت و درمان شهر کیلان برگزار شده است.

پیمان‌آقاجان‌احمدی افزود: در این راستا، یکی از اقدامات پیگیری شده در خصوص ارتقای خانه‌های بهداشت بوده که پیرامون همین موضوع، بازدیدهایی از خانه بهداشت قدیمی محله کوهان که شرایط مناسبی ندارد، صورت پذیرفت.

وی با بیان اینکه برخی معتمدان محلی جهت بهسازی و بازسازی ساختمان خانه بهداشت کوهان، اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: پیرو نشست‌های هماهنگی برگزار شده و برآوردهای اولیه هزینه‌های مورد نیاز، مقرر شد که طی روزهای آینده سهم خیرین در این طرح توسط ایشان اعلام شود.

ساختمان‌ها و اماکن ارزشمند کیلان به فراموشی سپرده شده و در حال تخریب هستند

رئیس شورای اسلامی شهر کیلان تصریح کرد: شورای اسلامی شهر بر اساس بند پنج ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی کشور برای مرمت این مرکز ورود کرده و در گام نخست در خصوص موقعیت و متراژ زمین خانه بهداشت کوهان نسبت به نقشه‌برداری اقدام خواهد کرد تا پس از آن طی روزهای آینده تصمیم‌گیری‌های نهایی اتخاذ گردد.

آقاجان‌احمدی با بیان اینکه بازدید از خانه بهداشت محله ساران نیز در دستور کار قرار داشته و در روزهای آینده انجام خواهد شد بیان کرد: شهر کیلان دارای ساختمان‌ها و اماکن ارزشمندی است که به فراموشی سپرده شده و در حال تخریب هستند بدین‌منظور تلاش داریم که با بررسی کارشناسانه و هماهنگی دستگاه‌های مرتبط نسبت به احیا و بهره‌مندی بهینه از آنان جهت جلوگیری از تخریب‌شان اقدام نماییم.

وی اضافه کرد: مدیریت شهر کیلان در تلاش است با تقویت خانه‌های بهداشت شهر کیلان و حومه، گامی جهت ارائه خدمات مطلوب بهداشتی درمانی برداشته شود که امید می‌رود با همکاری‌‌های فی‌مابین شورای شهر و شبکه بهداشت و درمان شهرستان و کمک خیران این اقدام مؤثر عملی شود.

*۳۳۴ خانوار پوشش خانه بهداشت کوهان هستند

گفتنی است؛ خانه بهداشت کوهان یکی از مراکز قدیمی این محله بوده که در آبان‌ماه سال ۱۳۴۸ در زیربنای ۲۷۴ مترمربع و در زمینی به مساحت ۴۲۹۰ مترمربع احداث شده است.

در حال حاضر، ۹۸۰نفر در قالب ۳۳۴ خانوار از کوهان و کردر زیرپوشش خانه بهداشت قرار دارند و خدماتی همچون مراقبت از مادر باردار، بیماری‌یابی، رسیدگی به سالمندان، واکسیناسیون کودکان و کرونا در این خانه ارائه می‌شود.

همچنین در روزهای یکشنبه هر هفته، پزشک ماما و کارشناسان بهداشت و بیماری‌ها در خدمت اهالی منطقه هستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kilannews.ir/?p=621

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.