• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
کیلان نیوز گزارش می‌دهد؛

کیلان همچنان بدون شهردار/ سکاندار جدید کیلان چه زمانی معرفی می‌شود؟

  • کد خبر : 715
  • 27 آبان 1401 - 11:14
کیلان همچنان بدون شهردار/ سکاندار جدید کیلان چه زمانی معرفی می‌شود؟
در حالی که کیلان ۶ ماه بدون شهردار هدایت می‌شود و دوره سه ماهه سرپرستی نیز روبه پایان است، آیا شورای ششم از گزینه نهایی خود برای سکانداری شهرداری رونمایی خواهد کرد یا باید منتظر اتفاقات جدیدتری باشیم؟

به گزارش پایگاه خبری کیلان نیوز، دوره ششم شورای اسلامی شهر کیلان با انتخاب «جعفر پرج» با سابقه ۲۵ ساله به عنوان شهردار کیلان کار خود را آغاز کرد و پس از گذشت ۶ ماه، شهردار منتخب در حالی که پرونده استیضاحش روی میز شورا قرار داشت، با اعمال فشارهای مختلف از سمت خود استعفا کرد.

پس از پایان کار پرج در شهرداری کیلان، رضا امرالهی از کارمندان با سابقه شهرداری به عنوان سرپرست از سوی شورای شهر معرفی شد.

چندی از آغاز دوره سرپرستی نگذشته بود که شورای اسلامی شهر طی یک فراخوان که با حرف و حدیث‌های مفصلی همراه بود، از افراد واجد شرایط دعوت کرد تا برای سکانداری شهرداری کیلان داوطلب شوند.

پس از اعلام فراخوان شورا برای دعوت از متقاضیان واجد شرایط جهت تصدی سمت شهردار کیلان، ۱۸ کاندیدا با حضور در دبیرخانه این شورا در این زمینه اعلام آمادگی کرده بودند که مرحله نخست با مصاحبه از ۱۷ نفر از این افراد طبق زمان‌بندی و قرعه‌کشی انجام گردید و با رأی‌گیری اعضای شورا، ۶ نفر برای حضور در مرحله بعدی انتخاب شدند.

این روند انتخاب شهردار از سوی شورای اسلامی شهر کیلان با انتقادات و واکنش‌های بسیاری هم از سوی مردم و‌ هم برخی گزینه‌های شهرداری همراه بود.

در حالی که رئیس شورای شهر اعلام کرده بود که تا پایان خردادماه، از ۶ داوطلب راه یافته به مرحله پایانی، یکی به‌عنوان گزینه شهردار به مراجع بالادستی معرفی می‌شود، اما از تیرماه سال جاری تاکنون خبری از انتخاب شهردار کیلان نیست و کیلان همچنان بدون شهردار است.

در این میان، رضا امرالهی که حدود دو نیم ماه سرپرستی شهرداری را بر عهده داشت، شورای شهر اواسط مردادماه امسال دست به تغییر مجدد زد و «عارف طهماسب‌کاظمی» را جایگزین امرالهی که به افتخار بازنشسته نائل شد، نمود.

اکنون باید دید در حالی که کیلان ۶ ماه بدون شهردار هدایت می‌شود و دوره سه ماهه طهماسب‌کاظمی هم به عنوان سرپرست روبه پایان است، آیا شورای ششم از گزینه نهایی خود برای سکانداری شهرداری رونمایی خواهد کرد یا باید منتظر اتفاقات جدیدتری باشیم؟

لازم به ذکر است؛ طبق قانون شوراها، انتخاب شهردار، نخستین وظیفه اصلی و مهم شوراهای اسلامی شهر کیلان است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kilannews.ir/?p=715

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.